Informacje wstępne
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza do uczestniczenia w liście dyskusyjnej Typhlos.
Lista jest poświęcona osobom niewidomym i słabowidzącym. Omawiane tematy dotyczą nowoczesnych technologii ułatwiających funkcjonowanie, problemów emocjonalnych, dyskryminacji społecznej i zawodowej, utrudnień architektonicznych itp.
Toczona na liście dyskusja odbywa się w języku polskim.
Mamy nadzieję, że lista przyczyni się do rozwiązania Państwa problemów lub wątpliwości w wielu sprawach.
Informujemy, że lista jest umieszczona w usłudze „Grupy dyskusyjne Google”. Dlatego użytkownicy poczty Gmail, którzy zalogują się do „grup dyskusyjnych Google” będą mogli przeglądać wiadomości przychodzące na listę w formie forum internetowego oraz samodzielnie zmieniać parametry subskrypcji. Pozostali użytkownicy, w celu zmian opcji subskrypcji, będą musieli skontaktować się z opiekunem listy. Dodatkowe informacje dotyczące obsługi listy będą zawsze znajdowały się w stopce każdej wiadomości.
Tematyka poruszana na liście Typhlos
Lista ma charakter otwarty, co oznacza, że każdy może zabrać głos.
Toczone na liście dyskusje powinny poruszać tematy ważne dla osób niewidomych i słabowidzących.
Proponowany zakres tematyczny:
- dyskryminacja społeczna i zawodowa osób niewidomych i słabo widzących,
- nowoczesne technologie – urządzenia, programy komputerowe itp. – ułatwiające tej grupie osób funkcjonowanie społeczne,
- bariery architektoniczne i inne utrudnienia,
- problemy emocjonalne wynikające z bycia osobą niewidomą lub słabowidzącą.
Regulamin listy
Oprócz tradycyjnej netykiety dodatkowo prosimy o przestrzeganie poniższego regulaminu:
- Lista nie jest moderowana, tak więc toczone na niej dyskusje nie podlegają cenzurze ze strony organizatora listy Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami Uniwersytetu Warszawskiego.
- Każda osoba wysyłająca wiadomość na listę bierze odpowiedzialność za jej treść.
- Organizator listy odpowiada wyłącznie za techniczne funkcjonowanie listy i nie bierze odpowiedzialności za treść toczących się na jej łamach dyskusji.
- Dozwolone jest wysyłanie na listę listów o charakterze reklamowym/informacyjnym, jednakże ich uporczywe powtarzanie jest zabronione.
- Niedozwolone jest publikowanie treści społecznie szkodliwych.
- Listy z załącznikami oraz przekraczające swym rozmiarem 1 MB są usuwane przez oprogramowanie obsługujące listę.
- Prosimy o dokładne precyzowanie tematu wysyłanych na listę wiadomości.
- Subskrybenci, którzy nie przestrzegają regulaminu, będą usuwani z listy albo ich wiadomości będą moderowane.
- Informujemy, że lista Typhlos jest obsługiwana przez serwisy Google, dlatego subskrybetntów obowiązują zasady opisane w artykule “Polityka treści w Grupach dyskusyjnych Google”
- Wszelkie uwagi na temat listy prosimy zgłaszać na adres typhlos-owner@uw.edu.pl
Życzymy owocnych dyskusji.
Co to są listy dyskusyjne?
Jedną z najczęściej wykorzystywanych usług Internetu jest poczta elektroniczna e-mail. Usługa ta pozwala na wymianę poglądów między pojedynczymi osobami, jak i całymi grupami. Tę drugą formę grupowej dyskusji realizują tzw. listy dyskusyjne. Ich działanie polega na przesyłaniu do wszystkich użytkowników, zapisanych na daną listę, kopii listu wysłanego na jej adres. W Internecie list takich jest tysiące.
Każda lista dyskusyjna posiada swój temat, wokół którego toczą się dyskusje. Listy mogą być cenzurowane, tzn. cała wysyłana na adres takiej listy korespondencja trafia najpierw do zarządcy listy – „listownera” – a ten po jej przeczytaniu decyduje, który list wysłać na listę, a który zlikwidować. W obecnej chwili takie listy zdarzają się sporadycznie. Przeważająca większość list jest pozbawiona cenzury. Na liście Typhlos cenzurze podlegają tylko listy od osób, które w bliskiej przeszłości nie przestrzegały regulaminu listy i zasad współżycia społecznego.
Jak zapisać się na listę?
Aby zapisać się na listę należy wysłać wiadomość na adres typhlos+subscribe@uw.edu.pl (Pole tematu i treść wiadomości pozostawiamy puste). Opiekun listy otrzyma wówczas informację, że ktoś chce dołączyć do grupy i potwierdzi subskrypcję.
Jak wypisać się z listy?
Aby wypisać się z listy wysyłamy wiadomość na adres typhlos+unsubscribe@uw.edu.pl (pole temat i treść wiadomości pozostawiamy niewypełnione).
Jak wysłać wiadomość do wszystkich członków listy?
Aby można było wysłać wiadomość na listę, trzeba się na nią zapisać patrz „jak zapisać się na listę”.
Aby opublikować wiadomość na liście, trzeba ją wysłać na adres typhlos@uw.edu.pl. Opublikowany w ten sposób post nie dociera do skrzynki odbiorczej nadawcy. Oczywiście jest widoczny na stronie forum internetowego listy.
Archiwum listy
Archiwum Typhlos jest dostępne dla wszystkich członków listy na stronie forum internetowego listy. Niestety w „grupach dyskusyjnych Google” mogą z niego korzystać tylko posiadacze kont Google. Aby korzystać z forum trzeba być zalogowanym na konto Google. Link do strony forum internetowego listy Typhlos: https://groups.google.com/a/uw.edu.pl/group/typhlos/
Jak zmienić opcje subskrypcji?
Aby dokonać jakichkolwiek zmian w ustawieniach subskrypcji listy Typhlos użytkownicy, którzy są zapisani kontem spoza domeny gmail.com będą się musieli skontaktować z opiekunem listy. Pozostali mogą wejść na stronę https://groups.google.com/, jeżeli nie są zalogowani do konta Google, to będą musieli się zalogować, następnie wybierają opcję „moje grupy” i zmieniają widok organizacji na „uw.edu.pl”.
Dostępne są następujące ustawienia:
- Preferowany sposób dostarczania poczty: – ta opcja pozwala włączyć/wyłączyć dostarczanie wiadomości z listy, zgrupowanie wiadomości w dzienne paczki albo wysyłanie tylko dziennego podsumowania o aktywności na liście.
- ustawienie nazwy wyświetlanej w grupie.
Kontakt z opiekunem listy Typhlos
Jeżeli nadal macie Państwo pytania, chcecie zmienić opcje subskrypcji listy, zgłosić naruszenie regulaminu/netykiety prosimy o kontakt z opiekunem listy pod adresem: typhlos-owner@uw.edu.pl lub zbigniew.drzazga@uw.edu.pl